Re: R.I.P
20. hozzászólás - 2020.06.22. 08:27:51
Akkor írnék én is pár sort…
Folyamatosan fizetőként nem érzem át a nemfizetők problémáit. A legjobb cuccokkal felszerelve a lehetőségek maximális kihasználásával dinamikus játékmentet lehet elérni, sok a könnyen elvégezhető feladat és cél emiatt. A játék áráról, a betolt pénz mennyiségéről, se az ideális mennyiségéről sem szeretnék értekezni. Mindenki el tudja dönteni mit akar és tud ebbe beletenni, az árak láthatóak, felmérhetőek, szerintem ez nem lehet vitatéma. Aki nem fizet fogadja el, hogy nem fogja tartani a tempót a fizetősökkel. Erről nem is akarok több szót ejteni.
Be kell vallanom, hogy az elején nem akartam játszani az Argum City-vel. Nem akartam még egy játékot ami „rabolja” az időmet, pénzemet. De azért csak regisztráltam, mert kíváncsi voltam. Két napig nem is játszottam az elején, pihent a kari. De aztán nem bírtam tovább, beléptem, elkezdtem játszani és beszippantott a játék. Természetesen elindult befelé a pénzfolyam is. Sajnos nem szeretek félgőzzel játszani; valamit vagy csinálok teljes ráfordítással, vagy inkább hagyom a fenébe.
És itt el is értem az első dologhoz ami zavart. És az egész játék alatt végig ez zavart a legjobban. A két nappal későbbi indulás olyan lemaradást produkált amit amíg játszottam nem tudtam ledolgozni. (és játszhattam volna akár 5 évig is akkor sem tudtam volna) Az elmaradt két napnyi napi küldetésről beszélek. Szintben ezek után csak az élmezőny után tudtam kullogni. Ehhez adódott hozzá, hogy abban a napi 4x3 percben sokszor nem tudtam gépnél lenni (elfajzott) és emiatt rengeteg napi küldetés buktam pluszban (szerintem 30-40 db legalább). Ezek mind a további lemaradásomat hivatották elősegíteni. Jeleztem a fórumon is, chat-en is, hogy ezzel kéne valamit kezdeni, de süket fülekre talált. Annyi elég lett volna, hogy mondjuk 5-10 argumért naponta 1db napi küldetést le lehessen cserélni egy másik küldetésre. Én biztos rendszeresen használtam volna így megszabadulva az elfajzott leveréses küldetéstől. (és akkor arról nem is beszéltem még, hogy mennyi aranydukátot is elbuktam az elfajzottról folyamatos lemaradásom miatt)
Hogy ez miért is olyan nagy probléma? Egyszerű. Akinek fontos a maximális teljesítés, aki ott AKAR lenni a topban folyamatosan és nem elégszik meg a sokadik hellyel, aki betol egy talicska pénzt annak igenis nagy probléma. A játék esélytelenné teszi azt, hogy felzárkózzon bárki is. (és akkor még nem is beszéltem azokról akik mondjuk 1-2 hónap késéssel találtak ide) A játékban eltöltött napok száma megad egy maximális napi küldetés limitet amit túllépni nem tudsz. Ha elengedsz egy-két napi küldit ez a szakadék nagyobbra nő és esélytelen a pótlása. (hagyjuk az energiaitalt, semmit nem old meg, vettem többször is)
Szóval ez a lemaradás okoz egy hátrányt, nem tűnik nagynak, mégis az. A szint rangsorban sosem tudtam a top20ba bekerülni, azaz napokkal (hetekkel) később lett meg mindenből a nagyobb szintű, beszélhetünk most alkalmazott felszerelésekről, új autókról, robot képességekről, bányáról, cégről, szakértelmekről gyakorlatilag minden függő a karakterszinttől. Elég demoralizáló volt pl amikor Uga (bocs a példáulozásért, de ő volt a top1 mindig) a vasárnapi arénás hajtásra már egy 9 szinttel erősebb fegyverrel tudott menni mint pl én. Valószínűleg ez akkor is bosszantott volna ha én egy nappal később kapom meg csak, de az 1-2 hetes ledolgozhatatlan előny elég letaglózó volt.
Mindazonáltal megtanultam vele együtt élni. Örültem volna, hogy ha ezt kezelitek valahogy. A későbbiekre egy tanács hozzá, ha akarjátok átgondoljátok, ha nem nem. A napi küldetések adjanak egy limitet (karakter regisztrációtól eltelt napok száma x9) és a napi küldetéseket ha nem sikerült teljesíteni le lehessen kérni bármikor. Pl, mondjuk 200 napja kezdetem a napi küldetéses limitem 1800. Eddig teljesítettem 1720 küldetést a maradék 80-at lekérhetem még. Ilyen lekérés csak akkor lehet ha lement mind a 9 napi küldi, lecseréli őket újra mint az energiaital. Ennél a megoldásnál energiaitalt bárki vehetne ezzel növelve a napok*9 limitjét +9-cel, +18-cal, stb attól függően mennyi energiaitalt vett. Természetesen a nehezen beszerezhetőséget megtartva (eventenként max 1db, liciten egyszer-egyszer)
Ez a rendszer megoldana egy ehhez kapcsolódó másik problémát is, mégpedig azt, hogy ha valami miatt nem tudsz pár napig belépni (pl. pár napos külföldi tartózkodás, családi okok, akármi) nem vesztesz vele annyira sokat. Mert a napikat tudod pótolni és szintben fel tudsz zárkózni. Az arénából kiüthető dexling, ércek, robot xp, aranydukátok, stb, stb, miatt így is hátrány fog érni, de legalább szintben nem csúszol el. Ezt amúgy a TF kezeli nagyon jól, az ötletet is onnan vettem (Játékhetek – fordulók külön számolása)
E mellett volt még pár egyéb apróság is ami zavart, a teljesség igénye nélkül:
- borzalmas autóverseny (1. elmegyek egy előzendő mellett, az utolsó pillanatban rámhúzza a kormányt, 60-ra lassulok, ő megy tovább simán, 2. átmegy rajtam egy autó amíg gyorsulási szakaszban vagyok, ahogy átér lepattanok róla lelassulok ő megy tovább, 3. sokszor észrevehetetlen motorosok, 4. billentyű nyomásra lassan reagáló autók, stb…) nem lett jó, bocs, egy ideje már nem is versengtem a top helyért, csak letoltam a napi pályát a jutalmakért és kész, de nem kell mindenkinek tetszen minden, nincs is ezzel olyan nagy gond
- Alkalmazott csoport összeállításnál nem lehet a szökőkutas karaktereket mozgatni (vagy onnan egy gombnyomásra kiléptetni a szökőkútból
- Markerek folyamatos szivatása (volt teljesen felesleges, értelmetlen helyen mozogtak és olyan is, hogy nem jeleztek amikor kellett volna, pl kert növények beérése)
- Kalandoknál a frissítés volt, hogy több alkalommal is ugyanazokat a kalandokat adta vissza folyamatosan. Tudom megoldja nagyon gyorsan a zöldre váltó zen-t, de talán van más módszer is…
- Alkalmazott arénában legyőzhetetlen és vicces erejű gépi ellenfelek váltogatása
- Az argumos játékosok sokkal erősebbek a nem argumosoktól. Persze legyen erősebbek, de nagyon nagy a szakadék. Pl: alkalmazott arénában a legerősebb 5-10 ellenfelet leszámítva mindenki ellen auto csatával tudtam nyerni minden esetben, nulla takitkával…
- Vasárnap éjfélre időzített toplista zárások. Minden vasárnap este ott ülni éjfélig, mert gyakorlatilag az arénákban az utolsó 10 perc a lényeges csak.
- Egysíkú alkalmazottak, robotok. Jó lenne több fejlesztési irány, mert a végére eljutottunk odáig hogy mindenki egyen páncélban, egyen fegyverrel, stb ment. Így néhány harci képességet leszámítva egyformára fejlesztett alkalmazottak vannak.
Talán még össze tudnék szedni pár dolgot, de ezek inkább apróságok, lehet velük együtt élni.
És akkor levelem végére eljutottam oda, hogy megindokoljam a törlésemet: Csak.
Na jó, viccet félre téve:
Nagyon sok a munkám mostanában ezért megcsappant a játékra tölthető idő számomra. A nyár egyébként is necces a gép előtt töltött idő szempontjából. Minél kevesebb időt tudok itt tölteni annál inkább lemaradok a tophoz képest (lesznek olyan napok a nyáron amikor várhatóan be sem tudok lépni, tehát bukom az összes napi küldetést)
Azért nem is sírtam tele a fórumot a problémámmal mert ezt megoldani nem lehet a játék szerkezetébe való komolyabb belenyúlás nélkül. Lásd hozzászólásom első része.
Szóval a törlésem oka: a napi küldetések rendszere.
Mindazonáltal szeretném megemlíteni a játék pozitívumait:
- Élveztem felfedezni a játék lehetőségeit, nagyon jó ötletek vannak benne, némelyik megért volna egy kicsit részletesebb, hosszabb idejű fejlesztést is mert még jobb játékelem jöhetett volna ki belőle
- Nagyon összetett sokrétű játék, használni kell mind ügyességünket, találékonyságunkat, stratégiai érzékünket, csapatjátékot, együttműködést
- A sok elem közül kiemelném a szövetségi háborút ami nagyon élvezetes, és emellett összerázza a csapatot!
- Nálunk egy nagyon jó csapat állt össze, szuper beszélgetések, közös munka, élvezetes ittlétek voltak az eredményei. Néha bosszantó volt ugyan, hogy nem volt semmiről konkrét információ, ugyanakkor egy kifejezetten szórakoztató, közösség kovácsoló feladat volt ezeket összeszedni, kihámozni és ebből adatbázist építeni.
Köszönöm a játék fejlesztésével eltöltött időt és fáradtságot, köszönöm az ellenfeleinknek, hogy tudtunk kivel küzdeni, vetélkedni, maximális tisztelet Ugabugának, hogy végig olyan elérhetetlen volt és hétről-hétre komoly kihívást támasztott elém és adott egy célt amiért igen komolyan kellett küzdeni!
Köszönöm Otoaaknak, hogy létrehozta ezt a szuper szövetséget és köszönöm minden tagnak akik rengeteget adtak a mindennapjaimhoz, nagyon bízom benne, hogy még sokáig tartani fogjuk a kapcsolatot a játék után is!
üdv: Laca
Pontszám: 5.00