Miklós
509 hozzászólás
Re: Fejlesztési ötletek
381. hozzászólás - 2020.06.02. 23:27:18
381. hozzászólás - 2020.06.02. 23:27:18
Erre korábban rkérdeztem Baratynál, hogyha egy szövetségben 3 alá csökken az inaktivak száma, akkor háborúba se nevez, és megerősitette. De ha tudsz konkrét szövetséget, utánanézek.
A kompenzáció úgy működik, hogyha 6 napig megcsináltál vmit, akkor a 7. napra kapsz jutalmat akkor is, ha nem tudtad megcsinálni. Tehát pl. 60x megöltet az elfajzottat, akkor 10x nem kell. De az elfajzottnál az aranydukát és a szakértelempont is lényeges, ezért pl. azt a kompenzációt bővitenünk kéne. Ami napi fontos dolog, és könnyű elmulasztani, az a kedvenc épitő, pl. arra se ártana kompenzáció.
Az jogos, hogy a húsevő növénnyel megnött jelentősen a napi kalanpont termelés, ezért kellene valami mechanizmus, ami növeli a max kalandpontok számát is, kitalálok valamit erre. Viszont a játék modellje alapvetően arra épül, hogy minden nap érdemes legyen belépni, akár egy rövid időre. Ha csak a legfontosabb dolgokat csinálod meg, tényleg hamar le lehet tudni mindent, még annak idején ti mondtátok, hogy 20 perc alatt már mindent meg lehet csinálni (bár szerintem ez azért költői túlzás volt). Ha akár napokat kihagyhatsz úgy, hogy bármiféle hátrány érne, akkor a játékosok ezt meg is fogják tenni, és könnyebben elveszítettük őket. Ezt kipróbáltuk már más játéknál, nem működött, teljes kudarc volt. Egyébént minden játékot többféleképp lehet játszani. Az egyik megközelítés, hogy abszolút versenynek tekinted az egészet. Paradoxon lenne elvárni, hogy valaki napokat kihagy, és ugyanúgy top játékos legyen, ugyanazt elérje, ugyanott tartson, mint aki mindig itt van. Egy másik megközelítés viszont, hogy a játék öröméért, szórakozásból játszol. Ekkor, ha 1 nap nem lépsz be, nem történik semmi. Szint szerinti toplistában nem te leszel az első, na és akkor mi van, van még egy tucat másik toplista, ahol ennek nincs jelentősége. És ha nem vagy első sehol (azért ez elég sok játékosra igaz) attól még ugyanúgy lehet rengeteg élményt találni a játékban, a flow, a fejlődés, új dolgok felfedezése, szocializálás, taktika kigondolása stb.
Én egyébként hardcore gamernek tartom magam, mindig is játszottam valamivel. Ha nyaralni mentem, már tizensok évvel ezelőtt is, ha mást nem, mindig találtam vhol egy PC-t, ahol az épp aktuális játékomba be tudtam nézni, és az aktuális dolgokat villámgyorsan letudni. Manapság pedig minden családban van legalább 1 androidos tablet v telefon, szóval én ezt nem érzem akkora problémának. De ha más megoldás nincs, segítsétek egymást, bár mással megosztani a jelszavadat mindig veszélyes és kockázatos. De igen, nekünk nincs kifogásunk ellene, ha így segítitek egymást, ez nem ütközik a játék szabályaiba.
A kompenzáció úgy működik, hogyha 6 napig megcsináltál vmit, akkor a 7. napra kapsz jutalmat akkor is, ha nem tudtad megcsinálni. Tehát pl. 60x megöltet az elfajzottat, akkor 10x nem kell. De az elfajzottnál az aranydukát és a szakértelempont is lényeges, ezért pl. azt a kompenzációt bővitenünk kéne. Ami napi fontos dolog, és könnyű elmulasztani, az a kedvenc épitő, pl. arra se ártana kompenzáció.
Az jogos, hogy a húsevő növénnyel megnött jelentősen a napi kalanpont termelés, ezért kellene valami mechanizmus, ami növeli a max kalandpontok számát is, kitalálok valamit erre. Viszont a játék modellje alapvetően arra épül, hogy minden nap érdemes legyen belépni, akár egy rövid időre. Ha csak a legfontosabb dolgokat csinálod meg, tényleg hamar le lehet tudni mindent, még annak idején ti mondtátok, hogy 20 perc alatt már mindent meg lehet csinálni (bár szerintem ez azért költői túlzás volt). Ha akár napokat kihagyhatsz úgy, hogy bármiféle hátrány érne, akkor a játékosok ezt meg is fogják tenni, és könnyebben elveszítettük őket. Ezt kipróbáltuk már más játéknál, nem működött, teljes kudarc volt. Egyébént minden játékot többféleképp lehet játszani. Az egyik megközelítés, hogy abszolút versenynek tekinted az egészet. Paradoxon lenne elvárni, hogy valaki napokat kihagy, és ugyanúgy top játékos legyen, ugyanazt elérje, ugyanott tartson, mint aki mindig itt van. Egy másik megközelítés viszont, hogy a játék öröméért, szórakozásból játszol. Ekkor, ha 1 nap nem lépsz be, nem történik semmi. Szint szerinti toplistában nem te leszel az első, na és akkor mi van, van még egy tucat másik toplista, ahol ennek nincs jelentősége. És ha nem vagy első sehol (azért ez elég sok játékosra igaz) attól még ugyanúgy lehet rengeteg élményt találni a játékban, a flow, a fejlődés, új dolgok felfedezése, szocializálás, taktika kigondolása stb.
Én egyébként hardcore gamernek tartom magam, mindig is játszottam valamivel. Ha nyaralni mentem, már tizensok évvel ezelőtt is, ha mást nem, mindig találtam vhol egy PC-t, ahol az épp aktuális játékomba be tudtam nézni, és az aktuális dolgokat villámgyorsan letudni. Manapság pedig minden családban van legalább 1 androidos tablet v telefon, szóval én ezt nem érzem akkora problémának. De ha más megoldás nincs, segítsétek egymást, bár mással megosztani a jelszavadat mindig veszélyes és kockázatos. De igen, nekünk nincs kifogásunk ellene, ha így segítitek egymást, ez nem ütközik a játék szabályaiba.
Pontszám: 5.00