Re: Szövetségi háború optimalizálása
39. hozzászólás - 2020.02.17. 11:14:34
A szövetségi háborúval kapcsolatban 2 téma van:
1.) 9 órás zárás, mindenki akkor üt, időhöz kötöttség stb stb. Értem, hogy ez miért alakult ki így, és erre volt is egy megoldási javaslatom: minden játékosnak meghatározunk előre egy véletlenszerű időpontot 7(6?) és 9 között. Ő max. eddig gyógyíthat. Ezt az időpontot csak ő látja. Természetesen előtte bármikor felállhat, de ez az utolsó pillanat. Miért lenne ez jó?
- Nem mindenki ugyanakkor állna fel, nem lenne lag, nem a reflexeken múlna a dolog.
- Több lenne a taktikázás, látod, mikor fogsz felállni, akár ezt megbeszélheted a szövi tagokkal is, mikor érdemes belépni.
A rendszer persze kicsit igazságtalan lenne, mivel akinek korábbi határideje van, az hátrányban van, de hosszabb távon ez ki fog egyenlítődni.
Ugye eddig az volt, hogy felállt 9kor az A-gyenge, A-erős, a B-gyenge, B-nagyon erős, és akkor lehet, hogy az A-erős le tudta verni a B-gyengét, lehet, hogy a B-gyenge verte meg előbb az A-gyengét, de az is előfordult, hogy B-nagyon erős csapta le A-erőst előbb.
Itt jegyzem meg, hogy a fejlesztés során volt egy olyan verziónk is, hogy minden csapat 2 példányban létezett, védő, és támadó formájában. Ha a védő formát leütötték, attól még a támadóval harcolhatott tovább. Sajnos, a gyakorlatban ebből több probléma is volt, egyrészt folyamatos volt a kavarodás, hogy most ez támadó v védő csapat, miért van 2 állapota ugyanannak, másrészt kicsit agyatlan hentelés volt az egész.
Lehet az is, hogy a random határidő helyett a gyógyítást egyre drágábbá kéne tenni, ahogy múlik az idő, idővel elkezdene erőforrásba kerülni, pl. óránként nőne szinttől függő zennel.
2.) kis szövi vs nagy szövi. Ennek a problémának a kezelésére is több megoldás van.
2.1. Birka javaslata, szigorú létszám maximum a szövetségeknek (pl. 10). Nehezen tudom elképzelni, hogy aki meghaladja ezt a limitet, az mit szólna hozzá, ha lenerfelnénk (kvázi ki kéne rakni a szövetségből a felesleget). Még ha ez megoldható is lenne, aki már felépítette annyira a szövit, az előnybe kerülne. A nagyobbik probléma, hogy ha nagyon szűk a taglétszám, ott nincs helye senkinek, aki picit is inaktivabb, vagy kevesebbet tesz a szövetségért, repülnének az emberek akár 1 hétvégi kirándulás miatt is, és ez a játékosok elvesztéséhez vezetne. Ettől függetlenül, valszeg lejjebb kéne venni az eredeti maximumot jócskán (ez már vu-ban sem igazán volt kihasználva), de figyelembe véve a jelenleg már létező létszámokat.
2.2. A 2.1. ellentéte, a kis szövik összeolvasztása. Jelenleg több, mint 100 szövetség van a V4-en. Nyilván a játék is motivált mindenkit, hogy mihamarabb lépjen be vhová, keletkezett egy rakás 10 fős szövi, és utána ha már ott építgetett valaki, nehezen mozdul, még akkor is, ha közben több tag inaktív lett. Ezért rendszer szinten kellene segítenünk az összeolvasztást. Pl. ha rányomsz az összeolvadás gombra, akkor a gép keres neked olyan szöviket, akik ezt szintén kiválasztották, ha kölcsönösen kijelölitek egymást, a 2 szövetség összzeolvad. Megmarad a nagyobbik hatalmú szövetség neve, átkerülnek oda a többiek, és az épületeik építési értékének adott hányada (pl. 50%) átkerül az új szövetség bankjába.
2.3. Magát a háborút is lehet balanszolgatni úgy, hogy a kis szövetség előnyt kapjon: pl. több támadást, és vagy több gyógyítást kapnak. Itt azért nagyon vigyázni kell, nehogy az legyen a vége, hogy egy nagyon erős kari így végigveri a soktagú szövetséget.
Az 1.) dolgot gyorsan meg tudjuk oldani (akár random gyógyítás határidő, akár egyre dráguló költség).
A 2.3 egyszerűbb, ez is hamar meglehet, de szerintem a 2.2-nek is helye lenne, vagy ha jobb szeretnétek, akár a 2.1 is megoldható.
Írjátok le, hogy mit szeretnétek!
Pontszám: 5.00